Новини
Про унiверситет
Абiтурiєнту
Факультети
Наукова робота
Студентське життя
Спiлки
WebEmail
НАУКОВІ КОНФЕРЕНЦІЇ



Головна / Новини / Черкаський університет у Болонському процесі

Новини
 Черкаський університет у Болонському процесі
 
 Версiя для друку

На початку 2004 року університет одним з перших в Україні приєднався до експерименту по запровадженню європейських критеріїв вищої освіти.
Був відкритий науково-дослідний проект «Науково-технологічний супровід приєднання Черкаського державного технологічного університету до Болонського процесу» (керівник доктор педагогічних наук, професор Підласий І.П.)
У рамках названого проекту проведено навчання професорсько-викладацького складу університету, опрацювання окремих елементів технології кредитно-модульної системи навчання, яке є домінуючим у Європі.
Майже рік ми активно готувалися до впровадження цієї системи, створювали необхідну ресурсну базу. А з вересня минулого року кредитно-модульна система запрацювала на всіх факультетах університету.

Перші результати
На засіданні Вченої ради університету 24 січня були підбиті підсумки першого семестру, в якому ми працювали за кредитно-модульною системою навчання.
Проректор з навчальної роботи професор Первунінський С.М. зробив детальний аналіз справ на факультетах і кафедрах. Випливає, що успішність і якість підготовки студентів, яка нас найбільше турбує впродовж останніх років, зросла.

Запровадження передбаченої Болонською декларацією системи академічних кредитів можна розглядати, як засіб підвищення мобільності студентів, як можливість враховувати всі досягнення студента, а не тільки навчальне навантаження.

Успішно склали сесію за вимогами кредитно-модульної системи 72 відсотки студентів.
За результатами останнього іспиту значно зріс показник успішності на факультетах лінгвістичному, економіки та управління, електронних технологій і становить відповідно: 91, 95 та 96 відсотків.
Абсолютна успішність по університету після закінчення сесії станом на 24.01.2005 року становить 81 відсоток. Це достатньо високий показник.

За підсумками проведення педагогічного експерименту, можна зробити висновок, що навчання студентів за кредитно-модульною системою має певні переваги і дає кращі результати, але потребує подальшого розширення і вдосконалення.

Кредитно-модульна система та студенти
Що стосується студентів, то більшість з них позитивно сприйняли впровадження кредитно-модульної системи, яка має мотиваційний механізм в оцінюванні знань, тобто накопичення балів для отримання високої позитивної оцінки. Систематична робота протягом семестру, поетапне оволодіння матеріалом з кожної дисципліни дає змогу студентам отримати міцні знання, хороші оцінки і скласти сесію достроково, тим самим термін канікул для таких студентів подовжується, а отже й можливість додаткового працевлаштування та поглибленого опанування професійними навичками.

Подальші кроки університету в запровадженні європейських стандартів вищої освіти
Щоб входження України до Болонського процесу стало реальністю, треба провести серйозні реформи в галузі освіти. Ми заслужено пишаємося нашою системою освіти, що тривалий час посідала чільні місця у світових рейтингах. За часів Радянського Союзу у цих рейтингах ми ніколи не опускалися нижче п’ятого місця. Були часи, коли ми навчали півсвіту, коли радянський диплом беззаперечно визнавався за кордоном.

Вища освіта у нас і досі непогана. Просто вона – інша. У Європейському Союзі прийняті і діють інші стандарти, до яких нам доведеться адаптуватися. Сьогодні наш диплом не завжди визнається у світі, наші фахівці без додаткового перенавчання не можуть влаштуватися на працю за фахом. І хоча вони за багатьма показниками, за розвитком, ерудованістю перевершують зарубіжних фахівців, дискредитація українського диплома триває. Словом, ми повинні переходити на європейські стандарти. Євродиплом зрівняє наших фахівців у правах і забезпечуватиме можливість вільного працевлаштування за фахом у країнах Європейського Союзу.

Основни недоліки у підготовці наших фахівців
Насамперед – низька дієвість знань. Дієвість – це здатність використовувати набуті знання, уміння на практиці. За експертними оцінками, цим параметром ми поступаємося найбільше. Знають наші випускники багато, а конкретні навички сформовані недостатньо. Це суперечить європейським критеріям. За їхнім стандартом, дипломований фахівець відразу займає робоче місце і виконує свої посадові обов’язки. Диплом гарантує високий рівень підготовки. Приймаючи фахівця, фірма впевнена, що він підготовлений на належному рівні. Гарантія цього – високе реноме університету. Якщо фахівець не буде підготовлений належним чином і фірма матиме до нього претензії, імідж університету може бути втрачений назавжди, його рейтинг серйозно постраждає. Тому всі – і університет, і випускник, і фірма-роботодавець дуже зацікавлені, щоб якість підготовки була високою.

Шляхи досягнення високого рівня фахової підготовки
Насамперед мова іде про систему вищої освіти. За кордоном прийнята двоступенева система вищої освіти. Університети готують бакалаврів (3-4 роки навчання) і магістрів (ще 1,5-2 роки). Диплом бакалавра свідчить про повну вищу освіту. Хто бажає продовжити навчання стає спершу магістром, а потім може отримати вчений ступінь доктора. Відповідно спроектована система робочих місць і посад, які може займати власник відповідного диплома. Наші вищі навчальні заклади сьогодні забезпечують чотири рівні підготовки фахівців з вищою освітою: заклади 1-2 рівнів акредитації готують молодших спеціалістів і бакалаврів, у закладах 3-4 рівнів акредитації готують бакалаврів, спеціалістів і магістрів. За кордоном цього не розуміють, постійно уточнюють: спеціаліст - це вище бакалавра, чи нижче. Отже, треба уніфікувати освітньо-кваліфікаційні рівні, перейти на двоступеневу систему освіти відповідно до європейських стандартів.

По-друге, підготовка фахівця в університеті суттєво відрізняється від прийнятої у нас. Зовнішньо процес іде майже однаково, але внутрішня його сутність є іншою. В основі – самостійна робота студента. Відомо - якими кваліфікованими не були б професори, але якщо студент не докладає власних зусиль до навчання, то стати фахівцем він не зможе. Тому звичайним є поділ відповідальності за успіх 50 на 50. Чітко розмежовується, за що несе відповідальність студент, і за що відповідає університет.

Наш університет надає всі можливості студентові вирости у висококласного фахівця. Але працювати він повинен багато, і працювати сам. Тому план підготовки перебудовуємо так, що не менше 50 відсотків навчального часу відводиться на самостійну роботу. Якщо робочий день студента триває, наприклад, 10 годин, то на самостійну роботу відводиться не менше 5 годин. З наступного навчального року в Університеті будуть упроваджені нові елементи кредитно-модульної технології, що дозволять нам здолати вищі рубежі підготовки фахівців для народного господарства нашої Батьківщини.

Порядність, професіоналізм, патріотизм стануть запорукою стратегії оновлення національної вищої школи.

 

 

 

 Новини
Просвітницько-виховна патріотична робота Центру культури та виховання ЧДТУ серед шкіл Черкащини
Лекція
Зустріч з народним депутатом України
Міжнародна науково – практична конференція
Спартакіада університету
IV Міжнародна науково-практична конференція
Змагання з настільного тенісу
Вітаємо!
Монографія
Премія "Прометей"
Золото чемпіонів Європи у Черкащан
День Знань
Нові якісні видання
Вітання
День відкритих дверей
Олімпіади
З святом 8 березня!
Змагання серед студентів
Вітаємо!
День захисника Вітчизни
Монтаж, діагностика, ремонт технологічного обладнання
Спартакіада "Здоров'я"
Без права на забуття
Куркуль чи господар? Селянська економіка як соціальна категорія.
Краєзнавча премія
Cтудентська нарада
"ТЕХНОЛОГИИ УПРАВЛЕНИЯ"
Вшанування пам'яті Богдана Хмельницького
4 Июля
Факультет по роботі з іноземними студентами
Відпочинок на оздоровчих базах
Теория автоматического управления
Факультет по роботі з іноземними студентами
Вітаемо!
Вітаємо!
Новий розділ
Фотогалерея (Весна)
День Победы!
Пьезоэлектрические преобразователи
Міжнародна науково-практична конференція
Футбол
Футбол
Наукові школи
6-а МІЖНАРОДНА КОНФЕРЕНЦІЯ З ГЕОМЕТРІЇ ТА ТОПОЛОГІЇ
Вітаемо наших борців
Тренінг
Всеукраїнська Олімпіада
Информация для иностранных абитуриентов
45 років ЧДТУ
Факультет електронних технологій.
Психологічні клуби
Факультет електронних технологій. Сайт.
Першість України по САМБО
Фотогалерея
Книга «Поверхностный монтаж при конструировании и производстве электронной аппаратуры»
Йога в повсякденному житті. Сайт. Поповнення.
ІІІ МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ
Фотогалерея
Оновлення iнформацiї
Олімпіада з фізики 24.02.2005
Йога в повсякденному житті. Сайт.
Інформатика Олімпіада 03.03.2005
Университет зимой
Йога в повсякденному житті. Рзклад занятть.
Зима
Черкаський університет у Болонському процесі
Спартакіада серед професорського викладацького складу
НЕ ХВИЛЮЙТЕСЬ – У ВАС ЕКЗАМЕНИ!
КВН
WebMail
Йога в повседневной жизни
Спортивне життя
міжнародна конференція
Проблеми з поштою
Вийшла з друку історія університету
Підсумки наукової діяльності за 2003/2004 рік
Інформація про аспірантуру ЧДТУ
Результати набору
1-e Сентября
ПРИЛАДОБУДУВАННЯ 2004
Оздоровчи бази ЧДТУ
Стан ЧДТУ на 2004 рік
Нова спеціальність
Абітурієнту 2004
28 Червня
8 МАРТА!
І Міжнародна НПК
1-е Сентября
RANR2 2003
С Праздником!
МІЖНАРОДНА КОНФЕРЕНЦІЯ З ГЕОМЕТРІЇ ТА ТОПОЛОГІЇ
23 февраля
Підсумки конференції
І Всеукраїнська НПК
Нова служба для роботи з поштою - OpenWebMail
Відкрито сайт - Студенческий Центр
Открытие сайта
Презентацiя пiдручника
Результаты прийома
Поздоровлення з 1 вересня
Вхiд до WebEmail
Iм`я:
Пароль:
Пошук:
Черкаський державний технологiчний унiверситет
бул.Шевченко, 460 м.Черкаси, 18006
тел.:(0472) 71-00-92, факс: (0472)71-00-94, 73-02-32
e-mail: chdtu-cherkasy@ukr.net